Jerome et TOI aux USA, ouah, un nouveau forum !!!

Forum Green Card (Carte verte), expatriation et voyage aux USA

[Retour au site www.jerome-usa.com]

Vous n'êtes pas identifié.

Annonce

Les règles du forum ont été modifiées ce 24 septembre 2014. Veuillez en prendre connaissance et les respecter, dans l'intérêt de tous les membres.
Merci de votre compréhension.

obtention de la Green card   03/09/2010 06:14:56

salvesdarocha
New member
Date d'inscription: 03/09/2010
Messages: 1

obtention de la Green card

hello les amis smile . Je suis dunkerquois (france) proche de la ville de jerome qui est lille ( j ai fait mes etudes a lille).

J'essaye de faire la loterie depuis 3 ans mais j ai toujours une question qui me reviens en tete sans cesse et je ne trouve pas la reponse.
Je suis aux us depuis 2 ans sous un visa h1b et ma femme sous un j1. je vais tenter la lotterie encore une fois, a quelle adresse je dois mettre sur le formulaire celle des usa ou celle du pays d origine ( la france) ?

merci a tous.

Hors ligne

 

03/09/2010 10:21:25

zoulou69
Member
Date d'inscription: 03/09/2010
Messages: 47

Re: obtention de la Green card

Hello,

Il faudra écrire l'adresse à laquelle tu es sur de pouvoir recevoir ton courrier (entre avril et juillet 2011)

Good luck

Hors ligne

 

03/09/2010 16:33:53

amalek2010
Member
Date d'inscription: 03/09/2010
Messages: 55

Re: obtention de la Green card

bonjour tous le monde, je suis nouveau  sur ce blog. c'est en cherchant des renseignements sur le net sur les procédure a suivres  que  je l est trouver.  je voudrai savoir votre avis  sur le message que j ai recu ( je l e copier en dessous) est ce un vrai ou une arnaque (car apparement ca ne manque des gens qui profite )

je l e reçu la fin juin et le l e su que dernierement  .  si c un vrai message et que j ai ete selectionne, koi faire apres

merci a l'avance

trés amicalement
malek

voici le mail que j'ai reçu :

Dear (ici nom et prenom)
Account:   ici un numero
Case number: ici un alpha numero

Congratulations! You have been selected for further consideration in the DV-2011 diversity immigrant program for fiscal year 2010 (October 1, 2010 to September 30, 2011).
In order for us to mail the original documents to you, please confirm your contact information by emailing back to us. If there are any changes, please correct it. We have the following contact information on file:

( avec ici mon adresse)


Please note that this is the last time we will request your confirmed address. Please note that if you do not respond by the 6th of August, 2010, we will send your documents to your currently listed address.

A new service the USAFIS Organization offers is the option of sending your documents through DHL, for an additional fee. This will guarantee that your documents get to you quickly and at any address you wish, including your work-place. If you are interested in this service, please call our toll-free number, or state this in your reply e-mail along with a phone number where you can be reached.

Please note, you and 100,000 others are going to go through a very intensive selection process. During the selection process, you will go through several security checks, fill out dozens of forms, and have a personal interview with a U.S. Consul. Statistically, only 20 percent actually complete the process and obtain a Green Card through this program.

While you have the choice in going through this process by yourself, we highly recommend that you obtain the services of a lawyer who is well versed in U.S. immigration matters. We recommend the law firm of Dotan Cohen who have years of experience and specialize in immigration and relocation law to handle your case from this point and onward. We feel that by using their services, it will better help you in completing the selection process, especially in filling out the forms correctly, submitting the proper details, and preparation for a personal interview with a U.S. consul.

Please bear in mind that in order to receive the $500.00 toward the flight to the United States after receiving the Green Card, you must use the services of Dotan Cohen through the entire Green Card Lottery process.

Dotan Cohen Law Offices

315 Madison Avenue

Suite 901

New York, NY10017

(Tel) +1-646-797-5717

(Fax) +1-917-591-7910

Email:

Hors ligne

 

03/09/2010 21:29:14

Jérôme
Administrator
Lieu: NYC
Date d'inscription: 01/09/2007
Messages: 959

Re: obtention de la Green card

amalek2010 , crée une nouvelle discussion car ça n'a rien à voir avec le sujet de départ de salvesdarocha.


Green Card (Carte Verte) et loterie, expatriation aux USA, demande à tonton Jérôme !

Hors ligne

 

Pied de page des forums

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson